Zápisnica z vyhodnotenia dotazníka klientov
ZSS, n.o. Štefánikova 1598/11B, Senica, ktorý bol robený za účelom hodnotenia poskytovaných služieb a taktiež
pre účely komunitného plánu sociálnych služieb mesta Senica
Dotazník hodnotenia poskytovaných služieb bol robený 7. 10. 2020 v ZSS, n.o. Senica, ktorého zriaďovateľom je Mesto Senica. Dotazník vyplňovali klienti za asistencie zamestnancov oddelenia sociálnych vecí, kultúry a športu – Eriky Mášikovej, Mgr. Jany Holoďákovej, Mgr. Aleny Ligasovej.
Celkovo sa na hodnotení kvality poskytovaných služieb zúčastnilo 21 klientov, čo predstavuje polovicu kapacity zariadenia sociálnych služieb.
Odpovedali väčšinou ženy - 14, ktoré v zariadení prevažujú a 7 mužov.
Väčsina klientov poberá sociálnu službu v zariadení sociálnych služieb viac ako jeden rok a menej ako 5 rokov – 13 klientov.
Väčšina klientov uviedla, že pred nástupom do zariadenia nemala trvalý pobyt v meste Senica – 12 klientov, 9 klientov malo trvalý pobyt v meste Senica aj pred nástupom do zariadenia. Polovica z nich si po nástupe do zariadenia zmenila trvalý pobyt na adresu zariadenia - ZSS, n.o. Štefánikova 1598/11B, Senica – 8 klientov. Druhá polovica klientov si ponechala svoj trvalý pobyt mimo mesta Senica.
Klientom bola daná možnosť ohodnotiť starostlivosť personálu známkou od 1 po 5. Pri hodnotení starostlivosti personálu boli veľmi pozitívne hodnotené „sestričky“ – sociálne pracovníčky známkou 1 alebo 2. Priemerná spokojnosť ohodnotená známkou 3 patrila ostatným zamestnancom zariadenia.
Na otázku čo chýba klientovi v zariadení boli nasledovné odpovede:
rodina, domov, pestrejšia strava, teplá strava (často býva studená), pohybové aktivity, sloboda pohybu, nákupy, svetlo pri posteli, televízia na izbe. 8 klientov uviedlo, že im v zariadení nič nechýba.
Dotazníkom sme chceli zistiť, na koho by sa klienti obrátili v prípade, že by potrebovali pomôcť pri riešení akéhokoľvek problému. Klienti by sa pri riešení svojho problému najskôr obrátili na pracovníkov zariadenia sociálnych služieb, aby im s daným problémom pomohli – 13 klientov, 6 klientov by oslovilo rodinu, ostatní lekára, priateľov.
Na otázku, či majú momentálne nejaký problém, ktorý by potrebovali riešiť uviedlo 14 klientov, že nemajú žiaden problém. Piati klienti pociťujú problém s poplatkami za pobyt v zariadení, nakoľko majú nízky dôchodok a za pobyt im dopláca rodina. Aktuálne problémy ako nemožnosť vychádzok, chýbajúca voľnosť vyplývajú z danej celospoločenskej situácie spôsobenej pandémiou ochorenia COVID-19.
Na otázku, či by zmenili pobyt do iného zariadenia ak by to bolo možné odpovedali štyria klienti áno z finančných dôvodov. Ostatní klienti uviedli, že by nezmenili pobyt do iného zariadenia.
Väčšina klientov – 16 uviedla, že si myslí, že zariadenie ponúka dostatočný počet aktivít pre klientov. Na otázku ktoré ďalšie služby by malo zariadenie poskytovať uviedlo 8 klientov, že im nič nechýba, ostatní uviedli, že by privítali viac kultúry, kino, tancovanie a individuálny plán aktivít. Taktiež by uvítali, ak by platili poplatky podľa poberania služieb.
Na otázku čo by zmenili v zariadení väčšina – 16 klientov odpovedala nič, 5 klientov by zmenilo platbu za poskytované služby v zariadení.
Na otázku či by odporučili zariadenie v ktorom sa nachádzajú svojim známym 14 klientov odpovedalo áno, 3 nie a 4 klienti sa nevedeli vyjadriť k danej otázke.
Zápisnicu vypracovala Ing. Hebnárová – vedúca oddelenia sociálnych vecí, kultúry a športu na základe vyhodnotených dotazníkov hodnotenia poskytovaných služieb v ZSS n.o. Senica, ktoré vyplnili klienti tohto zariadenia dňa 7.10.2020.
V Senici 22.12.2020
Dotazník
1. Pohlavie
□ muž 7 x
□ žena 14 x
2. Koľko máte rokov?
□ 18 - 35
□ 36 - 45
□ 46 – 55
□ 56 – 65 1 x
□ 66 – 75 5 x
□ 76 a viac 15 x
3. Ako dlho ste v zariadení, alebo ako dlho poberáte sociálnu službu od poskytovateľa sociálnej služby?
□ menej ako 1 rok 6 x
□ 1 – 5 rokov 13 x
□ viac ako 5 rokov 2 x
4. Pred nástupom do zariadenia ste mali trvalý pobyt v Senici?
□ áno 9 x
□ nie 12 x
5. V prípade, že ste nemali trvalý pobyt pred nástupom do zariadenia, zmenili ste si trvalý pobyt na mesto Senica?
□ áno 8 x
□ nie 9 x
6. Ako by ste ohodnotili starostlivosť personálu?
□ 1- výborne 8 x
□ 2- chválitebne 3 x
□ 3 – dobre 10 x
□ 4- dostatočne
□ 5- nedostatočne
□ (*sestričky výborné, na ostatných zamestnancov hodnotenie 3)
7 . Čo Vám chýba v zariadení / u poskytovateľa sociálnych služieb?
Chýba mi - rodina, domov, lepšia strava, teplá strava (často býva studená), pohybové aktivity, sloboda pohybu, nákupy, svetlo pri posteli, televízia na izbe
Nechýba mi nič 8 x
8. Na koho sa obrátite v prípade, že by ste potrebovali pomôcť pri riešení akéhokoľvek problému?
□ opatrovateľka/pracovník zariadenia 13 x
□ poskytovateľa sociálnych služieb
□ rodina 6 x
□ mesto Senica
□ lekár 1 x
□ iné * známi, kamaráti, priatelia
9. Máte momentálne problém, ktorý potrebujete riešiť?
5 x poplatky za pobyt v zariadení (rodina musí doplácať, nízky dôchodok), 1 x preteká WC, vychádzky, viac voľnosti, nespokojnosť s poschodím
Nemám žiadny problém 14 x
10. Ak by to bolo možné, zmenili by ste pobyt do iného zariadenia/ zmenili by ste poskytovateľa sociálnych služieb?
□ áno 4 x (kvôli financiám)
□ nie 17 x
11. Myslíte si, že ponúka zariadenie / poskytovateľ sociálnej služby dostatočný počet aktivít pre klientov?
□ áno 16 x
□ nie 5 x
12. Ktoré ďalšie služby by malo zariadenie / poskytovateľ sociálnej služby ešte poskytovať? Uveďte druh Vami poberanej sociálnej služby a Váš návrh.
Mám všetko, nechýba mi nič 8 x
Kultúra, kino, tancovanie 3 x
Diferencované služby, poplatky podľa poberania služieb
13. Čo by ste zmenili v zariadení / u poskytovateľa sociálnej služby?
Nič 16 x
Cenu (platba za služby) 5 x
14. Odporučili by ste zariadenie v ktorom sa nachádzate / poskytovateľa sociálnych služieb svojim známym?
□ áno 14 x
□ nie 3 x
*neviem 4 x